صفحه اصلی / معالجه ریشه دندان / آیا ارتباطی بین درد گوش و عصب کشی دندان وجود دارد؟

آیا ارتباطی بین درد گوش و عصب کشی دندان وجود دارد؟

اگر دردی در ناحیه عقب دهان احساس می‌کنید که به گوشتان امتداد می یابد، ممکن است نیاز به درمان عصب ‌کشی دندان داشته باشید. وابستگی زیادی بین درد گوش و نیاز به عصب ‌کشی دندان یا درمان ریشه وجود دارد چرا که گوش و دهان ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. به همین علت احتمال زیادی وجود دارد که منشأ درد گوش، آسیب دیدگی و دندان درد باشد که به نواحی مجاور تیر می‌کشد.

 

چه چیزی باعث درد گوش مرتبط با دندان می‌شود؟

هنگامی که دندان به شدت آسیب می‌بیند، سیگنال درد ارسال می‌کند و شما احساس درد می‌کنید. ممکن است درد به قدری زیاد باشد که نواحی مجاور را نیز تحت تأثیر قرار دهد به همین علت آن را به صورت گوش درد احساس می‌کنید در حالی که در حقیقت دندان درد است.  درد دندان انواع مختلف دارد اما در صورتی که درد دندانتان به گوش میرسد، ممکن است علت آن پوسیدگی دندان، ترک خوردن دندان، صدمه دیدن آن و یا درمان‌های دندانپزشکی غیر ضروری مکرر باشد.

عصب ‌کشی این مشکلات را برطرف کرده و دندان درد و گوش درد مرتبط با آن را آرام میکند. در طی عصب ‌کشی بخش‌های آسیب دیده مرکز دندان (پالپ) تخلیه ‌شده و دندان پاک‌ سازی و ضد عفونی می‌شود. در این فرایند، مجرای ریشه دندان تمیز و پاک سازی و سپس با مواد مخصوصی پر می‌شود. در نهایت دندان با مواد مخصوصی مهر و موم میشود تا راه نفوذ بر باکتریها بسته شود. غالبا پس از عصب کشی، نوعی ترمیم بر روی دندان قرار میگیرد تا از ساختار صدمه دیده و تضعیف شده آن محافظت نموده و یکپارچگی دندان را حفظ کند.

 

گوش درد مرتبط با دندان چگونه برطرف می‌شود؟

برخی افراد ممکن است پس از انجام درمان عصب ‌کشی، درد گوش را تجربه کنند. تنها زمانی این اتفاق نگران ‌کننده است که درد شدید باشد یا چند هفته طول بکشد.

برای کنترل درد گوش و دندان پیش و پس از عصب ‌کشی، می‌توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید و یا از دندانپزشک بخواهید برایتان مسکن تجویز نماید. به طور کلی غالباً استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف می‌شود. هرگز مسکن هایی که باید با نسخه پزشک مصرف شود را بدون نسخه استفاده نکنید.

درد عصب ‌کشی نباید بیشتر از درد پرکردن دندان باشد.

نتیجه

اگر درد شدیدی در دهان احساس می‌کنید یا در ناحیه دندان، فک، گوش و یا حتی سر درد دارید، به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت شما بررسی شود. این علایم می‌تواند نشان دهنده نیاز به عصب ‌کشی باشد.

 

http://www.centenarydental.com/blog/root-canal-treatment/whats-correlation-ear-pain-root-canal/

این مطالب را نیز ببینید!

پست و کور

پست و کور

پست و کور پست و کور که به آن کلاهک و میله نیز گفته می‌شود، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *