صفحه اصلی / دندانپزشکی ترمیمی / سوالات رایج درباره بریج دندان

سوالات رایج درباره بریج دندان

بریج دندان چیست؟

بریج نوعی ترمیم دندان است که جایگزین دندانهای از دست رفته شده و به یک یا چند دندان مجاور وصل میشود تا در جای خود ثابت بماند. در بیشتر موارد بریج توسط روکش دندان که بر روی دندانهای سالم مجاور چسباندنده میشود پشتیبانی میگردد.

فواید بریج دندان چیست؟

بریج دندان عملکرد و زیبایی از دست رفته را بازمی‌گرداند. جای خالی دندان باعث می‌شود دندان‌های مجاور به سمت جای خالی انحراف پیدا کرده و یا کلاً جابه‌جا شوند. این وضعیت باعث ایجاد مشکل بایت و نامناسب بودن سطح تماس دندان‌های فک پایین و فک بالا می‌شود. این وضعیت می‌تواند منجر به ساییدگی بیش از حد و حتی از دست دادن دندان شود. بریج دندان در پیشگیری از این مشکلات مؤثر است.

بریج دندان برای چه افرادی مناسب است؟

بریج راه ‌حل خوبی برای افرادی است که علاقه ای به استفاده از دندان مصنوعی ندارند و از طرف دیگر به دلیل هزینه بالا یا کمبود استخوان یا مشکلات دیگر نمی‌توانند ایمپلنت بکارند. در صورتی که بیماری لثه نداشته باشید و دندان‌های مجاور جای خالی از سلامت کافی برخوردار باشند می‌توانید بریج بکارید. برای این که مطمئن شوید آیا بریج دندان برای شما مناسب است یا خیر باید با دندانپزشک مشورت کنید.

آیا بریج یک راه حل دائمی است؟

چنین نیست. به طور کلی طول عمر بریج 5 تا 10 سال برآورد می‌شود اگر چه در صورت مراقبت مناسب ممکن است بیش از این برایتان کار کند. در هر صورت پس از پایان طول عمر بریج باید آن را تعویض کنید.

آیا بریج دندان مانع تحلیل رفتن استخوان فک می‌شود؟

هنگامی که دندان خود را از دست می‌دهید ریشه آن نیز از دست می‌رود. بنابراین به مرور زمان شکل استخوان فک تغییر کرده و استخوان پیرامون دندان از دست رفته توسط بدن باز جذب می‌شود. در صورتی که جای خالی دندان را با بریج کنید، نمی‌توانید جایگزینی برای ریشه دندان داشته باشید بنابراین تحلیل رفتن استخوان فک ادامه یافته و به مرور استخوان کاهش می‌یابد. تنها راه پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان ایمپلنت است.

ظاهر بریج دندان چگونه است؟

در صورتی که درمان توسط دندان‌پزشک حرفه ‌ای و مجرب انجام شود، نتایج آن بی ‌نقص خواهد بود. روکش دندان که برای پشتیبانی بریج استفاده می‌شود و دندان مصنوعی که جای خالی دندان را پر می‌کند شکل و رنگ کاملا شبیه به دندان طبیعی دارد و کسی متوجه تفاوت آن با دندان‌های طبیعی دیگر نمی‌شود.

مراقبت از بریج دندان چگونه است؟

مراقبت از این پروتز مصنوعی همانند مراقبت از دندان‌های طبیعی است. باید پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید و حداقل روزی یک مرتبه نخ دندان بکشید. توجه داشته باشید نمی‌توانید بین روکش بریج و دندان مصنوعی وسط آن را نخ دندان بکشید. چکاپهای منظم دندانپزشکی را فراموش نکنید چرا که با این کار هر گونه مشکل دندانی زود شناسایی و درمان می‌شود و از عواقب آن و پیچیده‌ تر شدن مشکل جلوگیری می‌شود.

 

http://www.cosmeticsmileteam.com/dental-bridge-questions.html

این مطالب را نیز ببینید!

روکش دندان

روکش دندان یا پروتز دندان، لایه ی پوششی از سرامیک و یا فلز و یا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *